BocorLagi

Blog Informasi Dan Hiburan Terkini!

loading...

GEMPAR: PELAJAR BUKAN ISLAM DISURUH MINUM AIR KENCING DALAM TANDAS

MINUM KENCING DALAM TANDAS
 Sepucuk surat mengenai aduan waris pelajar bukan Islam mendakwa seorang Penolong Kanan di sebuah sekolah telah membuat ucapan yang tidak beradap.
Dalam surat tersebut, waris pelajar bukan Islam Sekolah Rendah Kebangsaan Ibrahim mendakwa, Penolong Kanan Hal Ehwal Murid sekolah itu telah menimbulkan sentimen perkauman dalam kalangan pelajar bukan Islam sewaktu perhimpunan rasmi sekolah pada Ahad.
Difahamkan surat aduan bertarikh 21 Jun itu telah dibuat kepada Pengarah Pelajaran
20150621205637

Menurut pengadu, Penolong Kanan Hal Ehwal Murid tersebut mengucapkan.,
“murid-murid bukan islam di ingatkan supaya tidak minum air didalam kelas tetapi boleh minim air ditandas sekolah..” “Sekiranya tidak mempunyai air, maka boleh minum air paip ataupun air kencing sendiri..”
Hasil siasatan yang dilakukan, dakwaan waris pelajar tersebut adalah PALSU dan ianya sengaja diada-adakan untuk menimbulkan huru-hara didalam negara. Para pelajar sekolah terbabit juga tidak tahu menahu tentang ucapan Penolong Kanan terbabit setelah ditanya sendiri oleh ibu bapa mereka.
eberita
Waris pelajar bukan Islam yang lain turut melahirkan rasa terkejut dengan kenyataan surat berkenaan kerana mereka juga tidak tahu menahu mengenai ucapan sebegitu.
Seorang waris pelajar menyatakan bahawa, surat aduan berkenaan mungkin ditulis oleh kerana berniat jahat terhadap umat Islam, ataupun ibubapa pelajar terbabit tersilap dengar dan mendapat maklumat yang salah dari pihak-pihak tertentu.
Pihak Sekolah terbabit kini dikatakan sedang mempertimbangkan untuk membuat laporan Polis diatas fitnah tersebut yang telah menjejaskan nama baik sekolah berkenaan.
0 Komentar untuk "GEMPAR: PELAJAR BUKAN ISLAM DISURUH MINUM AIR KENCING DALAM TANDAS"

 
Copyright © 2014 BocorLagi - All Rights Reserved
Template By Catatan Info