BocorLagi

Blog Informasi Dan Hiburan Terkini!

loading...

HAISHH….!!! BARU KAWAN BIASA DAH BAGI C1UM ????

HAISHH….!!! BARU KAWAN BIASA DAH BAGI C1UM MULUT KLU SUAMI NAK BAGI APA???

Tiada apa yang dapat diucapkan apabila nampak gambar tidak senonoh pasangan remaja didalam laman sosial yang mengaibkan.
jika tanya status mereka dengan selamba menjawab hanya kawan biasa sahaja….tetapi gambar yang mereka upload itu sudah melebih batas persahabatan yang dipanggil kawan biasa. tiada sebarang teguran dapat menginsafkan mereka ini, semakan banyak like dan komen semakin bangga diri mereka dengan kegiatan tak bermoral ini.
NILAH contoh sebenar yang boleh dikatakan pada akhlak remaja-remaja Muslim di negara ini yang patut dapatkan didikan awal.
Apabila kebodohan dan nafsu bergabung, tercetuslah perkara seperti ini yang jujurnya kami katakan, memperbodohkan diri.
Gambar yang diambil daripada aplikasi WeChat ini merupakan salah satu daripada lambakan gambar tidak senonoh yang sering dijumpai di dalam aplikasi permesejan sosial tersebut.
Pernah dilaporkan akhbar tempatan, aplikasi WeChat ini dijadikan medan bagi segelintir individu yang ingin mencari kenalan atau kawan biasa yang kemudiannya berakhir di ranjang.
Pemerhatian kami pula ketika melihat moment pada tetapan aplikasi tersebut, rata-ratanya menunjukkan mentaliti remaja pada masa kini yang sudah hilang ‘kualiti’ dan sifat taksub pada diri demi mengejar kecantikan adalah perkara biasa buat mereka.
Anda lihatlah sendiri, lebih-lebih lagi golongan wanita, boleh dikatakan hampir 90 peratus daripadanya meluahkan perasaan bagi mendapatkan perhatian daripada pengguna lain atau kawan biasa.
Perkara ini selanjutnya akan memberi kesempatan buat golongan lelaki untuk ‘memancing ikan yang dirasakan boleh ditangkap’ dan apabila sudah dimakan umpan, perkara seterusnya yang dikhuartiri akan berlaku adalah…berzina.
Kembali kepada gambar yang kami kongsikan ini, untung besar kepada siapa yang menjadi ‘kawan baik’ perempuan ini ya, tak payah susah-susah kahwin pun boleh ‘dapat free‘ .
Nasihat kami adalah sekiranya anda mempunyai anak perempuan yang aktif menggunakan aplikasi media sosial seperti ini, silalah semak peranti pintarnya.
Jika menjumpai perkara yang mencurigakan, jangan tunggu sehingga nasi menjadi bubur, teruslah memberikan kesedaran kepadanya, kerana anak itu adalah amanah kita daripada Allah.
0 Komentar untuk "HAISHH….!!! BARU KAWAN BIASA DAH BAGI C1UM ????"

 
Copyright © 2014 BocorLagi - All Rights Reserved
Template By Catatan Info