BocorLagi

Blog Informasi Dan Hiburan Terkini!

loading...

ADA JUGA MANUSIA YANG DEGIL!!!! .TAK TUTUP ENJIN SEWAKTU ISI MINYAK..LIHAT VIDEO INI APA YANG BERLAKU SETERUSNYA????



DEK kerana kedegilan dan tidak mematuhi cara sebenar pengisian minyak, seorang pengguna berhadapan kebakaran kecil di stesen minyak Petronas di Green Lane, Pulau Pinang.
Menerusi rakaman CCTV stesyen minyak berkenaan, dapat dilihat pemandu terbabit tidak mematikan enjin keretanya sewaktu mengisi minyak dan beberapa aspek keselamatan lain seperti pintu kenderaan tidak ditutup rapat juga tidak dipatuhi.
Buat pengetahuan anda, cas elektrostatik yang masih ada di badan kereta tidak sepenuhnya dinyahbumikan disebabkan enjin kenderaan masih mengalirkan cas elektrik.
Ini seterusnya boleh menghasilkan percikan api akibat geseran udara dan ion elektrik statik di badan kereta.
Melalui rakaman juga, dapat dilihat anak kepada pemandu tersebut menggunakan telefon bimbit sewaktu berada di dalam kereta.
Isyarat signal dari telefon bimbit dan keadaan pintu yang terbuka memberi ruang kepada udara dan gas membentuk satu tindak balas baru, yang mana menyebabkan gelombang mikro dapat dihasilkan secara tidak langsung.
Apa-apa pun, mujurlah mangsa dan keluarganya sempat mengelak daripada kejadian yang tidak diingini menjadi buruk. – MYNEWSHUB.CC
0 Komentar untuk "ADA JUGA MANUSIA YANG DEGIL!!!! .TAK TUTUP ENJIN SEWAKTU ISI MINYAK..LIHAT VIDEO INI APA YANG BERLAKU SETERUSNYA????"

 
Copyright © 2014 BocorLagi - All Rights Reserved
Template By Catatan Info