BocorLagi

Blog Informasi Dan Hiburan Terkini!

loading...

PUNCA SEBENAR KENAPA DS ROSMAH DIPILIH SEBAGAI FIRST LADY NO.2 PALING CANTIK DI ASIA

Disebalik kelembutan dan sifat kasih sayang yang dimiliki oleh isteri kepada Perdana Menteri, Datin Dri Rosmah Mansor tahukah anda bahawa beliau kini telah diiktiraf sebagai seorang yang cantik. Terbaru, melalui satu kajian yang dilakukan oleh listabuzz.com yang berpengkalan di Chicago, Amerika Syarikat, mereka telah mengeluarkan senarai 10 First Lady paling cantik di Asia. Dalam 10 senarai tersebut, Datin Sri Rosmah Mansor telah menghuni tangga kedua First Lady paling cantik di Asia di belakang Puteri Hayana daripada Dubai.
11252561_1638885282997334_8263971205756501440_n
Antara sebab utama beliau dipilih sebagai no.2 ialah kerana beliau adalah isteri Perdana Menteri ke-6 Malaysia, dilahirkan pada 10 Disember 1951. Beliau juga adalah Presiden Persatuan Kebajikan Tenaga Isteri-isteri Menteri (BAKTI). Beliau memegang jawatan sebagai Penaung untuk Kanak-kanak di Hope Foundation, Persatuan Pencinta Alam Malaysia, Persatuan Orang-Orang Cacat Anggota (OKU) Malaysia, Majlis Aids Malaysia, Institut Jantung Negara Yayasan dan banyak lagi.
Selain itu, yang ramai tak tahu, beliau telah menjadi pengasas kepada sistem pendidikan awal kanak-kanak yang hebat setanding di UK dan US di bawah Program PERMATA. Di bawah program ini, ramai anak Melayu genius telah diasah. Dianggarkan hampir 100 anak-anak melayu (bawah umur 20 tahun) yang berkebolehan tinggi sedang menyambung pelajaran dalam peringkat PhD di universiti terkemuka dunia seperti University of Havard US, MIT US dan University Oxford UK dalam pelbagai bidang. Untuk maklumat lanjut boleh LIKE FB beliau –> SAHABAT DS ROSMAH MANSOR.
Anyway, Berikut adalah senarai penuh 10 First Lady tercantik di Asia yang telah dikeluarkan oleh listabuzz.com. KREDIT SIAKAPKELI :
1. Puteri Haya (Dubai)
2. Rosmah Mansor (Malaysia)
3. Permaisuri Jetsun Pema (Bhutan)
4. Asma Al-Asaaad (Syria)
5. Permaisuri Rania (Jordan)
6. Mozzah Nasser (Qatar)
7. Ho Ching (Singapore)
8. Mehriban Aliyeva (Azerbaijan)
9. Peng Liyuan ( China)
10. Imelda Marcos (Philippines)



krdt:rakyat viral
0 Komentar untuk "PUNCA SEBENAR KENAPA DS ROSMAH DIPILIH SEBAGAI FIRST LADY NO.2 PALING CANTIK DI ASIA"

 
Copyright © 2014 BocorLagi - All Rights Reserved
Template By Catatan Info