BocorLagi

Blog Informasi Dan Hiburan Terkini!

loading...

Guru Dibunuh Pelajar 13 Tahun Guna Panah



BARCELONA – Seorang remaja lelaki yang memanah dan membunuh gurunya serta mencederakan beberapa mangsa lain dalam serangan di sebuah sekolah di sini didapati mempunyai senarai ‘sasaran’, lapor media Sepanyol.
Budak lelaki berumur 13 tahun itu telah menyenaraikan 25 nama guru dan pelajar yang mahu dibunuh sebelum mendedahkan komplot tersebut kepada beberapa rakan sekelasnya minggu lalu tetapi mereka menganggap dia hanya bergurau.
Pelajar itu dilaporkan pergi ke sekolahnya, Institut Joan Fuster kelmarin dengan bersenjatakan sebilah pisau dan selaras busur silang sejurus selepas pukul 9 pagi kelmarin (waktu tempatan).
Dia membunuh seorang guru lelaki dan mencederakan dua pelajar serta dua guru lain.
Media Sepanyol melaporkan, serangan bermula di bilik darjahnya, manakala sasaran utama serangan merupakan seorang guru wanita dan anak perempuannya yang juga pelajar sekolah berkenaan.
Menurut seorang saksi, penyerang memanah dan mencederakan muka guru wanita itu sebelum menikam anak perempuannya yang berumur 13 tahun.
Seorang guru ganti lelaki yang cuba membantu wanita berkenaan dan anaknya selepas mendengar jeritan mereka telah dipanah dan dibunuh oleh penyerang, lapor akhbar El Pais.
Penyerang yang hanya dikenali sebagai M.P.C juga pernah memberitahu bahawa serangan di sekolah berkenaan mudah dilakukan jika dia mempunyai ‘senjata yang bagus’.
Pisau dan busur silang yang digunakan dalam serangan itu dipercayai milik bapa penyerang. Lelaki itu dilaporkan memiliki koleksi senjata di kediaman mereka.
Dalam perkembangan sama, luka guru wanita itu dilaporkan tidak serius, manakala anak perempuannya dirawat di hospital kerana cedera ringan.
Menurut El Pais, seorang pelajar lelaki lain berusia 14 tahun ditikam di dada tetapi kini berada dalam keadaan stabil di sebuah hospital tempatan.
Polis bandar raya ini memberitahu, budak lelaki itu telah ditangkap tetapi enggan mengesahkan senjata yang digunakannya.
Di bawah undang-undang Sepa­nyol, penyerang tidak boleh ditangkap, dibicarakan atau dipenjara kerana dia masih juvana. – Agensi
0 Komentar untuk "Guru Dibunuh Pelajar 13 Tahun Guna Panah"

 
Copyright © 2014 BocorLagi - All Rights Reserved
Template By Catatan Info